Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Skoledistriktet Vadehav

Vi har skoler på fire forskellige adresser i skoledistriktet Vadehav, hvor vi også har et center for specialundervisning. Ansgarskolen, Gredstedbro Skole, Egebæk-Hviding Skole, Vittenbergskolen og Specialundervisningscenteret har fælles ledelse. Alle afdelingerne hører alle under det skoledistrikt, der hedder Vadehavsskolen. Forældrebestyrelsen arbejder på tværs af afdelingerne. 

Bæredygtige læringsmiljøer

Vores absolut vigtigste fokus er børnene, og derfor sikrer vi stærke læringsmiljøer, der bygger på tillid og fællesskaber. Vi mener, at det både skal være sjovt og udfordrende at gå i skole. Når eleverne når til overbygningen, samler vi de ældste elever fra vores afdelinger, så de kan blive udfordret og lære i fællesskab. 

Vores afdelinger

Du kan læse meget mere om de enkelte afdelinger på deres egne sider: 

Vores skolebestyrelse

Skolebestyrelsen arbejder med den overordnede retning på Vadehavsskolen. Se hvem der er medlem af bestyrelsen og find deres referater

Se mere om skolebestyrelsen

Vadehavsskolens værdigrundlag

På Vadehavsskolen arbejder vi ud fra en række fælles værdier.

Se vores værdigrundlag

Specialundervisningscenter

Specialundervisningscenteret er delt i to afsnit, der begge er en del af Vadehavsskolen. Det ene center er placeret på Vittenbergskolen og det andet ved boinstitutionerne på Bøge Allé i Ribe.

Se mere om vores Specialundervisningscenter

Særlige linjer på Vadehavsskolen

Få overblik over mulighederne fra 7. klasse

I vores skoledistrikt har vi nogle særlige tilbud på flere af vores afdelinger. Desuden kan alle søge om optagelse i profilklasserne, der er et tilbud til alle elever i kommunen - uanset hvilken skole man går på. 

Fremtidens folkeskole

Folkeskolen sættes fri

I de kommende tre år sætter Esbjerg Kommune folkeskolen fri. Regeringen har givet vores skoler frie hænder til at gå nye veje. Vi bruger muligheden til at afprøve nye initiativer, der kan gøre vores skoler endnu bedre. 

På den måde er vi med til at sætte retningen for fremtidens folkeskole. 

'); }